Federacja Przedsiębiorców Polskich oraz Centrum Analiz Legislacyjnych i Polityki Ekonomicznej opublikowały analizę strat, jakie są ponoszone w wyniku opóźnień i braku waloryzacji kontraktów na budowę dróg.
Około 10% inwestycji ma opóźnienie o średnio 26 miesięcy.
Opóźnienia w realizacji inwestycji przyczyniają się do występowania korków i zatorów drogowych, a także znacznie zanieczyszczają środowisko, co przekłada się na większe wydatki publiczne.Z analizy FPP i CALPE można dowiedzieć się, że ok. 10% inwestycji drogowych ma opóźnienie o średnio 26 miesięcy. W wyniku tego do atmosfery dostaje się ponad 510 tysięcy ton dwutlenku węgla.
Łączny czas podróży wydłuża się o 28,3 milionów godzin. Strata ekonomiczna jest oszacowana na 2,1 miliardów złotych.
Polecamy zapoznać się z analizą i zachęcamy do szybkiej i sprawnej realizacji inwestycji drogowych!
W razie potrzeby służymy pomocą we wszelkich kwestiach związanych z bezpieczeństwem drogowym i tymczasową organizacją ruchu.
0 Komentarzy